Każdy z nas swoimi codziennymi wyborami decyduje o tym, jakie treści dominują w mediach – to główny przekaz spotu przygotowanego z okazji jubileuszu Plebiscytu MediaTory. To odpowiedź na niewielką świadomość społeczeństwa o działaniu mediów. Internauci i odbiorcy tradycyjnych środków przekazu często krytykują jakość dziennikarstwa, twierdząc, że jest ona coraz niższa. Tymczasem nasz Plebiscyt od dziesięciu lat pokazuje, że dobre dziennikarstwo wciąż istnieje.
Chcemy, aby efektem naszej kampanii było bardziej świadome i odpowiedzialne korzystanie z mediów w społeczeństwie.
https://www.youtube.com/watch?v=j7xP3NP4VfI
Aby uświadomić odbiorcom rolę codziennych wyborów każdego z nich, postanowiliśmy przekazać przesłanie nie tylko na poziomie treści, ale i formy. Internauta, który ogląda spot na swoim komputerze, widzi w nim własną twarz odbijającą się w czerni monitora.
Więcej o akcji: http://jestemdziennikarzem.pl/
Koncepcję kreatywną kampanii opracował Marcin Sikorski, copywriter i współprowadzący serwis „Nagłówki nie do ogarnięcia”, prezes MediaTorów w latach 2007 – 2011.
Produkcją i montażem spotu zajęli się Kamerdynerzy (https://www.facebook.com/kamerdynerzy/)
W spocie wystąpił: Michał Chołka.
Za realizację kampanii odpowiadał Marcin Sikorski oraz zespół Stowarzyszenia MediaTory – Studenckie Nagrody Dziennikarskie i Koła Naukowego Studentów Dziennikarstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Partnerem głównym jest Fundacja Seriatim.