IMM to innowacyjna organizacja o wiodącej pozycji rynkowej w branży analityki informacji medialnych. Od 2000 roku dostarcza kompleksowe usługi badania danych pozyskiwanych ze wszystkich typów mediów, które w postaci specjalistycznych raportów i przekrojowych analiz branżowych, opracowuje zespół ekspertów IMM. Dostępny on-line moduł analityczny umożliwia bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych na tle konkurencji, pomiar efektywności dotychczas podjętych działań promocyjnych i planowanie strategii komunikacji. Pomaga też chronić reputację firmy lub marki w sytuacjach kryzysowych. Aktualnie stałym monitoringiem objętych jest ponad milion domen polskich zasobów internetu wraz z social media (z aktualizacją wyników w czasie rzeczywistym), ponad 1000 tytułów prasowych oraz prawie 205 stacji RTV z szerokim wyborem mediów regionalnych i lokalnych.
Oprócz pogłębionej analityki mediów IMM oferuje również bazę MediaContact ułatwiającą komunikację z ponad 6370 dziennikarzami, ami – automatyczny monitoring internetu i social media, biuletyny benchmarkowe, które trafnie oceniają siłę medialną oraz popularność marki na tle konkurencji, monitoring mediów w krajach CEE oraz admonit – aplikację pozwalającą na analizę wydatków reklamowych w prasie, radiu oraz telewizji. IMM należy do elitarnej międzynarodowej organizacji FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse) zrzeszającej firmy monitorujące media z całego świata. Od początku działalności IMM zaangażowany jest również w działania CSR, w ramach których organizował m.in. konkurs stażowy „PRaktykuj za granicą” dla studentów zainteresowanych pracą w dziedzinie komunikacji. Jako jedyna firma z branży, została też dwukrotnie (ranking miesięcznika z 2009 i 2010 r.) wyróżniona prestiżowym tytułem „Diamentu Forbesa”.